23. april Hygge Banko

Onsdag 8 maj kl. 10:30 Flemmings hjørne

Torsdag den 23. maj bustur til Lolland. Turen koster 250 kr. ikke medlemmer + 50 kr.

Ferie

Banko

Maj og juni

2. maj stor Banko

7. maj Hygge Banko

14. maj Hygge Banko

21 maj Hygge Banko

28. maj Hygge Banko

6. juni stor Banko

23. april Hygge Banko

30. april Hygge Banko

Maj 2024

Torsdag 2. maj Stor Banko

Så er der stor banko, denne dag er gevinsterne ekstra store i forhold til vores hyggebanko om tirsdagen.

I frokosten serveres en let anretning inkl. kaffe. Jeres værtinder er som sædvanlig Ulla og Anne Marie

Onsdag 8 maj kl. 10:30 Flemmings hjørne

Flemming Brank causerer over 50 år med OK

TAG MED TIL LOLLAND

OK klubben kører torsdag den 23. maj en dejlig tur til Lolland

Vi skal se domkirken i Maribo, der er en tidligere klosterkirke. Her tilbragte Chr. 4.s datter Leonora Christine sine sidste leveår. Hun startede sit liv i samfundets absolutte top og var en tid landets førstedame, efter dronningen var død. Senere blev hun og hendes mand Corfitz Ulfeldt anklaget for landsforræderi med god grund og hun sad fængslet i 22 år i Blåtårn i Københavns Slot.

Hun levede sine sidste år i Birgittinerklostret i Maribo, hvor hun også blev begravet. Men hendes lig blev stjålet og begravet et hemmeligt sted måske sammen med Corfitz Ulfeldt.

På turen skal vi også se et af Danmarks nyeste monumenter – Dedokalitten – en samling granitsøjler – forsynet med ansigter, der kigger ud over Smålandshavet – og giver mindelser om Påskeøen.

Den grundlæggende ide bag kunstværket er skabt af komponist Gunner Møller Pedersen og billedhugger Thomas Kadziola. Gunnar Møller Pedersen fandt på sagnet om lolerne, et fiktivt folkeslag der knytter kunstværket til en forestilling om de mennesker, der indvandrede til Lolland for ca. 7.500 år siden.

Der er afgang kl. 10:00 fra Den Gule Villa.    Turen koster 250 kr. ikke medlemmer + 50 kr.